Service och reparationer
Öppet:
Mån-Tor 07.00 – 17.00
Fre 07.00 – 14.00
Adress:
Tumstocksvägen 7B, 187 66 Täby
Visa på karta

Service och reparationer

Behöver du serva eller reparera din bil?

Arninge Bilservice är en fullt utrustad verkstad i Täby som utför reparationer, service, kamremsbyten, kamkedjebyten, motorreparationer, broms och koppling, AC-service, däckservice, och 4-hjulsinställningar mm i vår egen verkstad

Vi har tillgång till den senaste tekniken och kan därför utföra service, felsökningar och reparationer även på de senaste bilmodellerna. Vi har diagnosutrustning för de flesta vanliga bilmärken som t ex Volvo, Volkswagen, Audi, BMW, Mercedes, Toyota, Hyundai, Kia, Nissan, Renault, Skoda, Ford, Peugeot, Fiat, Opel, Mazda, Honda m fl.

Vi använder original märkesreservdelar.

Ring och boka tid nu!

Service och reparationer

däck

Däck, fälg och hjulinställning

AC

AC-reparationer

Övrig service

Övrig service

Tips om vad du ska tänka på när du beskriver vad som är fel på din bil:

  • Hur märker man felet på bilen?

Är det bara en eller flera olika saker som inte fungerar? Ibland kan det finnas ett samband mellan olika fel och det kan därför hjälpa oss att hitta felet om vi känner till alla problem. Luktar det mycket bensin samtidigt som bilen går ryckigt ibland? Har du nyligen bytt till sommardäck eller vinterdäck? När det gäller fel som hörs i form av ett ljud eller känns som en vibration är det ibland extra svårt att hitta anledningen och det kan krävas att man provkör bilen tillsammans med kunden.

  • Felet märks bara ibland.

När det är ett fel som man bara märker ibland är det viktigt att du försöker förklara noggrant på vilket sätt och vid vilka tillfällen som felet märks. Vi kan få bättre ledtrådar om du talar om att felet uppträder vid en viss temperatur eller väderlek istället för att bara beskriva felet i sig. Med mer information blir det oftast lättare att hitta felet och i bästa fall går det både snabbare och blir billigare.

  • Dokumentera felet.

Om felet kommer och går kanske det inte visar sig just när man är på verkstaden. Det kan då vara bra att göra en kort inspelning om det är ett fel som antingen syns eller hörs som visar hur felet ser ut eller låter. Filma eller fotografera det med din mobiltelefon. Detta kan vara till stor hjälp när vi ska försöka hitta felet. Om man måste köra bilen för att felet ska visa sig bör du be om hjälp av en passagerare att filma.

  • Låt oss felsöka.

När det är något fel på bilen är det oftast bäst att inte ge direkta instruktioner om vilket arbete som verkstaden ska utföra, eftersom det då är risk att man missar det riktiga felet. Beskriv istället vad problemet är. Om du ber oss att byta startmotor så kommer vi att göra det, men det kan innebära att vi missar den riktiga orsaken till problemet. Det bästa är om vi själva får göra en felsökning så att vi kan komma fram till vad som behöver repareras.